Als bedrijf is LinkedIn belangrijk om je netwerk te vergroten. Lees ook het blog ‘Start met LinkedIn voor meer zichtbaarheid van je bedrijf’. In dit blog gaan we nog verder de verdieping in, hoe je actief blijft in meer online zichtbaarheid. LinkedIn is en blijft voor bedrijven een goed en interessant netwerk, waar je nog zoveel meer kunt bereiken. Met als onderzoek of je potentiele klanten hier al actief zijn. Ga hier de connectie aan en laat je zien en reageer ook op berichten van anderen. Met deze 10 tips ga je meer zichtbaar zijn op LinkedIn. Blijf jezelf ook zakelijk verdiepen met de juiste connectie als zakelijk netwerk.
1: Zorg voor een goed profiel
Blijf je profiel elk seizoen kritisch bekijken, voeg vernieuwingen toe. Denk aan diploma’s, werkervaring en certificaten. Gebruik altijd een goede duidelijke foto van jezelf op het persoonlijk profiel. Ga voor een bedrijfslogo op je bedrijfspagina. Pas regelmatig de tekst onder info aan en plaats waardevolle content ook bij uitgelicht. Kijk ook eens bij andere ondernemers hoe ze het profiel hebben opgezet. Maak jezelf hier vooral goed zichtbaar.
2: Blijf zichtbaar in je netwerk
Regelmatig krijg ik de vraag of het goed is om zoveel mogelijk een connectie verzoek te accepteren. In regel zeg ik ja, zeker doen. Tenzij je weet dat een persoon niet interessant is voor je netwerk. LinkedIn is een zakelijk netwerk, hierdoor zal ik eerder personen hier toelaten als op Facebook. Want hier schrijven we over ons bedrijf, laat je netwerk dus hiermee groeien. Dit is ook de weg naar zakelijk meer online zichtbaarheid.
3: Deel waardevolle content
Ook op LinkedIn is het zo belangrijk om waardevolle content te delen. Maak een goede combinatie van wat je bezig zal houden, nieuwe ontwikkelingen en samenwerkingen. Deel hier je blogs, reviews en ander content. De dinsdag, donderdag en zaterdag tot 10.00 uur zou voor je zichtbaarheid extra interessant zijn. Als je content staat, weet dat de eerste tien minuten vooral belangrijk zijn. Volgen hier likes en reacties, dit ga je zeker ook in je online zichtbaarheid terugzien. Pas zeker het eerste uur hierdoor niet je content aan.
4: Reageer op berichten van anderen
Naast het schrijven van waardevolle content, is het net zo belangrijk om zelf sociaal te zijn. Het is dan ook heel goed om regelmatig op andere post te reageren. Zo zal je profiel ook weer bij anderen zichtbaar worden. Ga nog meer de interactie aan via interessante groepen. Dit geeft je inspiratie en nieuwe kennis, maar hierdoor blijf je het netwerk ook weer extra vergroten. Reageer dus op content bij anderen op LinkedIn, laat zo ook jezelf als expert zien.
5: Deel je blog vanaf je website
Bloggen is goed, hier werk je bewust aan je online zichtbaarheid. Laat je zelf als expert zien en werk bewust aan een goede conversie naar je website. Geef inspiratie door over onderwerpen te schrijven, waar je doelgroep meer over wilt weten. En gebruik hier ook de kracht van herhaling, door eerder geschreven blogs te delen op LinkedIn. Want blogs werken hier goed, worden vaak gelezen en zo laat je meer van jezelf als expert zien. Blijf jezelf dan ook uitdagen om te blijven bloggen. Zakelijke blogs zijn zeker heel interessant op LinkedIn.
6: Schrijf een artikel op LinkedIn
Maar wanneer ga je binnen LinkedIn zelf bloggen? Dit werkt goed als je zelf geen blogoptie op je website hebt staan. LinkedIn zal zich hierin blijven vernieuwen met nieuwe opties in artikelen. Niet alleen handig voor blogs, maar voor alle soort artikelen. Er zijn hiervoor veel mogelijkheden. Juist als je een langere tekst wilt plaatsen, heeft een artikel zeker zijn voordelen. Een artikel kun je goed onder ‘uitgelicht’ plaatsen, zodat het extra zichtbaarheid zal krijgen. Kijk ook hier altijd naar je doelgroep, wat is voor ze interessant om te plaatsen?
7: Deel reviews op LinkedIn
Reviews zijn heel belangrijk voor je website. Maar wist je dat je ook referenties voor anderen kunt schrijven? Vraag er zeker ook bij je bestaande klanten naar, of ze dit voor jou hier gaan plaatsen. Blijf werken aan review marketing, deel ze ook in overige social media. En laat ze op de juiste plaats op je website zien. Als je op LinkedIn om een aanbeveling wilt vragen, moet je wel met elkaar gelinkt zijn. Ga naar het profiel van de persoon aan wie je een aanbeveling wilt vragen en klik op de drie puntjes rechtsboven, in het verkorte profiel. Kies dan voor ‘Om een aanbeveling vragen’. Schrijf er een bericht bij, maak het extra persoonlijk.
8: Stuur een persoonlijk bericht
Een persoonlijke bericht sturen op LinkedIn, doe je soms al bij de aanvraag voor een nieuwe connectie. Weet dat je met een persoonlijk bericht, veel kunt bereiken. De eerste indruk die je maakt kan veel doen voor het verdere verloop. Dit gaat van een connectie samen aangaan, tot om een review vragen. Een nieuw gratis E-book die je wilt laten zien, tot even een kort bericht voor een mogelijke samenwerking. Via LinkedIn kan je hier snel gebruik van maken. Kijk vooral hoe anderen dit marketing middel inzetten. Maak het persoonlijk, dit is de eerste aanzet om met je doelgroep snel in gesprek te gaan. Probeer het gewoon eens.
9: Laat ook hier jezelf zien
Vergroot de online zichtbaarheid om ook hier jezelf te laten zien. Vertel wie je hebt gesproken, waar je mee bezig bent. Laat dus ook eens een foto van jezelf zien, wat doe je vooral achter de schermen? Laat jezelf achter het bedrijf zien. Met visuele beelden van een evenement waar je bent, zal de zichtbaarheid snel toenemen. Tag hierbij personen uit je netwerk. Dit is de weg naar je branding op LinkedIn. Heb je een nieuwe opdracht en ga je hiermee uit je comfortzone? Dit zijn leuke items om juist ook op een platform als LinkedIn te delen. Blijf dus in contact met je doelgroep, want dan ga je echt verschil maken.
10: Gebruik LinkedIn ook voor je E-maillijst
Deel ook content die vooral waardevol is, waar ook de naam en e-mailadres kan worden toegevoegd. Denk aan een gratis weggever van je website. Van een praktische checklist tot een E-book waarin je meer van jezelf als expert laat zien. Op deze manier kun je mensen uit je netwerk in de toekomst per mail, meer vertellen over jouw diensten of producten. Blijf dus een goede combinatie maken van je content. Zo laat je veel van jezelf als expert zien, tot het opbouwen van je mailinglijst voor potentiele klanten. Blijf LinkedIn hiervoor gebruiken.
Zijn dit fijne en praktische tips voor meer verdieping op LinkedIn? Via het Social Marketing Coach Traject, geef ik bedrijven hierbij verdere coaching. Vanuit een social marketingplan kijk ik met je mee en geef ik praktische coaching adviezen. Dit is de weg naar verdere verdieping in social media voor meer online zichtbaarheid. Laat jezelf zien op LinkedIn, ga hier de connectie aan en kom in gesprek met de juiste doelgroep.
Lees ook
Zelfliefde, tijd voor jezelf en werken aan een positieve mindset
Wat is voor jou zelfliefde en een persoonlijke mindset? Zeker op de drukke werkdagen, waarin je aan staat met doelen en taken. Waarom gaat alle aandacht eerst naar je klanten en niet naar jezelf? Want als jij geen gezond leven blijft volgen, wat heeft die leuke klant...
Pinterest is de visuele zoekmachine voor ondernemers
Elk jaar zien we nieuwe marketing ontwikkelingen in de social media. Maar al enige jaren is er een visuele zoekmachine via de marketing tool Pinterest ontstaan. Nee, Pinterest moet je niet zien als de overige social media kanalen. Want het geeft je zoveel meer. Steeds...
Zeven tips voor evaluatie in je bedrijf, want meten is weten
Voor een bedrijf of webshop is het belangrijk om te blijven evalueren. Alles inzichtelijk maken, reflecteren en vooruitkijken. Welke stappen kun je hierbij maken om verder te komen? Want met belangrijke informatie ga je weer nieuwe groei in jouw bedrijf ervaren. In...
Schrijven met ChatGPT: een praktische gids voor ondernemers
Bloggen en teksten schrijven hoe kan ChatGPT je hierbij helpen? En wat zijn de voordelen en nadelen hiervan? Kan je zo een blog door ChatGPT laten schrijven? Hoe kan ik hiermee gaan werken? Dit zijn vragen die ik regelmatig ontvang van ondernemers. Wat zijn de...