Zakelijk bloggen doe je met een duidelijke reden. Want je wilt meer bezoekers naar je website laten komen. Zodat ze met jou als expert kennis gaan maken, je inspiratie en kennis gaan lezen. De klantenreis op weg naar nieuwe klanten. Maar hoe zorg je ervoor dat lezers ook echt betalende klanten gaan worden? In dit blog deel ik 7 waardevolle tips, die hierbij belangrijk zijn. Bloggen is een waardevol marketing middel voor de lange termijn strategie. Werk volgens een blog planning, luister naar je doelgroep en maak van je lezers fans. Ga deze tips inzetten, zodat je meer omzet uit je blog kunt gaan halen.
#Tip 1: Geef waarde aan je blog
Laat jezelf en de producten goed zien in je blogs, zodat de lezer weet waarom hij/zij bij jou moet zijn. Het belangrijkste hierbij is deel altijd waardevolle content. Geef waarde, want kennis geef je nooit teveel. Zorg dus dat je waarde gaat toevoegen aan je blog. Want dit is de kracht, voor jou als expert. Bedenk altijd, dat je nooit teveel waarde kunt geven. Doe dit niet bij één blog, maar bij ieder nieuw verhaal. Kijk ook eens kritisch naar je blogs, geef jij al antwoord op vragen van jouw doelgroep? Blijf zo waarde geven bij blog marketing.
#Tip 2: Plaats een Call to Action
Met een Call to Action haal je zeker ook meer omzet uit je blog artikel. Geef altijd inspiratie en motivatie met het juiste doel. Maar wist je dat een goede Call to Action ook niet mag ontbreken aan een blog? Want uiteindelijk wil je dat de lezer toch langer op je website blijft. Een oproep tot actie plaats je bij voorkeur in de laatste alinea van je blog. Denk hierbij altijd creatief, met de juiste link voor meer omzet op je website. Denk aan een gratis weggever als een checklist, E-book, een Community tot de diensten pagina. Blijf de lezer begeleiden naar een goede actie. Zorg hierbij voor een goede link, wat aansluit bij het blog verhaal.
#Tip 3: Social media promotie
Met goede promotie haal je zeker ook meer omzet uit je blog. Want je wilt dat jouw zakelijk blog goed wordt gelezen. Maak van je volgers fans, de weg naar nieuwe klanten. Via Facebook en LinkedIn ga je nieuwe blogs delen. Maar ook Instagram Story verhalen kun je hier actief bij gebruiken. Door juist de link naar je nieuwe blog en diensten te plaatsen. Neem je volger mee in je verhaal. Via Storytelling werk je direct aan meer online zichtbaarheid. Werk volgens een social media plan, weet wie je doelgroep is en ideale klant. Werk hier ook met ‘de kracht van herhaling’. Via deze marketing strategie ga je op de lange termijn meer omzet behalen. Dus het schrijven van een serie blogs, is zeker een aanrader.
#Tip 4: Nieuwsbrief strategie
Met je nieuwsbrief werk je ook aan meer omzet uit je blog. Verstuur dan ook regelmatig volgens plan een nieuwe inspiratie nieuwsbrief. Via onze Marketing Tips schrijf ik vanuit diverse thema’s, die voor mijn doelgroep interessant is. Met altijd een blog artikel voor meer inspiratie. De nieuwsbrief zorgt voor een warme band met je doelgroep. Laat hier je blogs ook in terugkomen. Maak een speciale actie voor deze lezers met een duidelijke Call to Action. Dit is de weg naar nieuwe en terugkerende klanten, die je vanuit blog en nieuwsbrief gaat versterken. Daarna volgt de Sales vanzelf, werk aan een warme band met je volgers.
#Tip 5: Vrienden met Google
Weet dat Google met actief bloggen je grootste vriend is. Want ieder blog artikel is weer een vernieuwing voor Google. Hoe langer de lezers op je website zijn, hoe waardevoller je blog zal gaan worden. Dit werkt als een doorlopend proces voor een goede online zichtbaarheid, waardoor je blog zich zal versterken. Met als doel, meer omzet halen uit je blog verhalen; dat willen we toch? Google is en blijft heel belangrijk voor een goede zoekmachine optimalisatie. Als je bloggen dus goed inzet, is bloggen dus gratis adverteren. Ga bloggen zo zien, want uit één blog kun je zeker meerdere nieuwe klanten halen.
#Tip 6: Interactie met je doelgroep
Ga ook in gesprek met je volgers. Als er reacties op je blog komen, reageer hier ook weer op. Deel je blog op social media en stel vragen via Story aan je volgers. Ga en blijf in gesprek met je doelgroep en ideale klant. Vraag naar aanleiding van je blog of er interesse is voor een adviesgesprek. Blijf werken aan waardevolle blogs en plaats een goede Call to Action. Ga werken vanuit een marketing strategie die bij je past, maar blijf online zichtbaar. Maak van je volgers fans, dan gaan ze zeker je blogs actiever lezen. Maak met goede sales nieuwe klanten. Met bloggen kun je zoveel meer bereiken. Meer omzet via de juiste blog strategie.
#Tip 7: Blijf doelgericht bloggen
Schrijf altijd doelgericht je blog verhalen. Je blogt omdat je een doel wilt bereiken. Wat voor inspiratie wil je de lezer meegeven? Maak altijd voor jezelf duidelijk wat het doel van het verhaal is. Is het meer conversie, meer aankopen, meer bekendheid of juist wat anders? Blijf dus vanuit een doel denken, daardoor zijn de voorbereidingen van het schrijven bij een blog zo belangrijk. Begeleid dus de lezer naar het doel, met een Call to Action die hierbij past. Hou hierbij het doel en je ideale klant altijd voor ogen. Weet wie je lezers zijn. Start dus altijd met een onderzoek naar je doelgroep. De belangrijkste stap naar meer omzet vanuit je blog.
Wil je de training volgen ‘Zo haal je meer omzet uit je blog’ via onze Facebook Community? Ook via marketing coaching geef ik feedback en trainingen via Blog Marketing Coach. Meld je aan voor Blog Inspiratie, zodat je een jaar gebruik kunt maken in een ambitieuze groep ondernemers die elkaar inspiratie geven. Aangevuld met mijn nieuwe blog trainingen.
Lees ook
Business Scan Rapport voor je bedrijf of webwinkel
Zou je eens feedback op je bedrijf willen? Vraag je af hoe je moet starten met bloggen? Wat zijn de gouden tips om vanuit meer focus en structuur te gaan werken? Soms is het fijn om te zien waar je nu staat en waar verbeterpunten liggen. De bedrijf en webwinkel scan...
Hoe je meer focus krijgt via de structuur plan methode
Ben je op zoek naar meer focus op je werkdagen? Lees mijn blogs die ik hier al over heb geschreven. In dit blog geef ik je 7 tips om met meer focus te werken aan de structuur en plan methode. Via onze trajecten werken we vanuit de meer focus, structuur en overzicht...
7 tips voor meer klanten, omzet en verkopen op Instagram
Personal branding is het visitekaartje van je website. Dit is de herkenbaarheid van je bedrijf en webwinkel. Zo is ook je Instagram account je visitekaartje, die dagelijks door veel potentiele klanten bekeken kan worden. Het is tijd om voor meer klanten en verkopen te gaan. Maar wat zijn
Loslaten, een belangrijk thema voor ondernemers
Tijdens het Business Coach Traject zie ik waar veel ondernemers tegenaan lopen. Met een coachcall komen diverse thema’s langs, die bij veel doelgroepen weer terugkomen. In drukke tijden zie ik bij veel ondernemers de druk weer hoger worden. De werkdagen zijn te kort,...