De schrijver deelt zijn ervaringen en vervolgens blijft het veld om te reageren leeg. Ook de call-to-action die in het blog verwerkt is, wordt niet gebruikt. Dat is zeker niet de bedoeling want ook de schrijver wil interactie en reacties. Hierbij wat tips die ik graag met je wil delen. Veel blogs worden in ik-vorm geschreven. Probeer eerst uit te zoeken wie de lezers zijn, zodat je hier op in kunt spelen in je manier van schrijven. Hoe beter je weet voor wie je het blog schrijft, hoe groter de kans dat het wordt gelezen. Zorg er ook voor dat je de lezer aanspreekt. Kijk naar je doelgroep en soort klanten.
Probeer de lezer bij het blog te betrekken. Hoe spreek je de klanten aan in je webwinkel? Je, jij of u? Laat dit ook in je blog artikelen terugkomen. Aan het einde van het blog, stel een vraag aan je lezer. Zorg ervoor dat de lezer zal reageren door een vraagstelling. Daarbij is een aantrekkelijke vormgeving van groot belang. Mooie product of sfeerfoto’s, eventueel met tekst in de afbeelding. Dit zorgt ervoor dat de tekst uitgelezen zal worden, en eventueel nog een actie of reactie zal worden achterlaten. In deze tijd wordt de video steeds populairder, in de regel wordt er eerder hiernaar gekeken dan naar een lange tekst die gelezen moet worden. Een mooie combinatie is een video met uitleg.
Als je de tekst opstelt, vermeld dan het belangrijkste in de eerste alinea. Begin er zelfs de eerste zin mee en spreek in de eerste zin de lezer aan. Hoe verder naar beneden, hoe meer achtergrondinformatie je kunt delen. Bloggen is en blijft belangrijk voor je webwinkel. De teksten zijn goed voor de waardering die Google voor je website zal geven. Een blog zit namelijk vol informatie die waardevol is voor bezoekers. Een blog beantwoordt vragen. Die vragen gebruikt de bezoeker in de zoekbalk van Google. Elk blog artikel is weer een nieuwe vernieuwing voor Google.
Wat is de link van je blog? Plaats deze in een reactie. Wij komen graag kijken!