Het verzamelen van feedback na een training of workshop is belangrijk om de kwaliteit inzichtelijk te maken. Evaluatieformulieren bieden deze waardevolle inzichten die je kunt gebruiken om je aanbod te verbeteren en aan te passen aan de behoefte van je deelnemers. In dit blog vertel ik hoe je op een efficiënte en juiste manier reviews kunt verzamelen na een training of workshop. Dit helpt niet alleen bij het verbeteren van toekomstige trainingen, maar versterkt ook de relatie met je klanten. Wil je meer weten over hoe evaluatie en reviews een rol kunnen spelen in de marketingstrategie? Lees dan hieronder onze blogs. Met tips voor evaluatie in je bedrijf en alles over reviews verzamelen.
Evalueren na een training
Het gebruik van evaluatieformulieren na je training en workshop geven niet alleen waardevolle feedback, maar biedt ook concrete voordelen doe je kunnen helpen om je aanbod nog meer klantgericht in te stellen en je klanttevredenheid hierbij te verhogen. Hierbij vijf tips die je kunt gaan gebruiken. Werk alles uit met een evaluatie plan.
Tip 1: Verbeteren van training
Evaluatieformulieren geven je directe feedback over wat goed ging en wat verbeterd kan worden. Hierdoor kun je trainingen en workshops blijven optimaliseren om beter aan de behoefte en verwachtingen van je doelgroep te voldoen. Stel krachtige vragen en blijf in verbinding met de deelnemers. Evaluatie is zo belangrijk na een training of workshop.
Tip 2: Klantenrelaties en kwaliteit
Door deelnemers te vragen naar hun mening en ervaringen, laat je zien dat je hun feedback serieus neemt. Dit versterkt altijd de relatie met je klanten en verhoogt hun gunfactor en tevredenheid. Regelmatige evaluaties helpen je om de kwaliteit van je trainingen en workshops goed te houden. Dit geeft je nieuwe inzichten, waarmee je nieuwe keuzes maakt.
Tip 3: Reviews verzamelen
Positieve reviews en hoge scores kunnen worden gebruikt als testimonials in je marketing. Laat ze zien bij de promotie op social media voor een volgende training of workshop. Denk aan de privacywetgeving en vraag voor goedkeuring van plaatsen op je website. Reviews zijn zo belangrijk voor potentiële klanten en zijn cadeautjes om te blijven ontvangen.
Tip 4: Inzicht in resultaten
Evaluatieformulieren helpen je te gebruiken of de doelen van de training of workshop zijn behaald. Dit inzicht is zo belangrijk voor het aanpassen van je leermethoden en zo blijf je het beste uit de training halen. Evaluatie is de kracht in jouw bedrijf of webwinkel. Doe dit ook op vaste dagen per maand en kijk zo naar je social media bereik en website bezoeken.
Tip 5: Verbinden en netwerken
Na een training of workshop kun je deelnemers uitnodigen om lid te worden van een Facebook groep. Dit biedt een platform waar deelnemers hun ervaringen kunnen delen, vragen kunnen stellen en met elkaar blijven netwerken. Zo creëer je een community die verder gaat dan de training zelf en geef je een extra bonus bij de training of workshop.
Positieve feedback uit evaluatieformulieren zijn belangrijk voor extra motivatie en zelfvertrouwen. Door de positieve reacties te verzamelen en regelmatig te bekijken, weet je wat voor waarde de training of workshop heeft. Dit zal je stimuleren om hiermee verder te gaan en jezelf te blijven verbeteren. Maar zelf leer je ook van negatieve feedback om het om te zetten naar een positief en waardevol leerproces. Blijf na je training altijd goed evalueren.
Betrek je deelnemers ook bij het plaatsen van reviews via de social media. Denk aan een foto van de groep deelnemers met een review op LinkedIn of Instagram. Neem je volgers mee in een Story verhaal en deel nieuwe reviews. Lees over onze live training.
Reviews van klanten
Audrey is een hele enthousiaste, gedreven persoon die met heel veel passie de training geeft. Er is veel afwisseling tussen theorie en interactie. Er is alle ruimte voor vragen, ervaringen delen en er wordt echt de diepte in gegaan. Met een werkboek waar je voor de training de thema’s kunt voorbereiden en de vragen helpen om meer uit de training te halen. Audrey bedankt voor de waardevolle training! – Loevs.nl
Ik heb de training als waardevol ervaren. Het is fijn om in een kleine groep te sparren over zaken die je bezighouden zoals grenzen stellen, keuzes maken, groei en zelfontwikkeling. En hoe logisch deze zaken ook zijn, toch pas je ze lang niet altijd toe voor jezelf of je bedrijf. Hoe fijn om hier weer aandacht aan te geven en om ervaringen en werkwijzen van andere ondernemers te horen. – WORKFLOOR online
Een terugblik op de live training Business Groei en Zelfontwikkeling. Voor de training ontving ik een werkboek van Audrey dat ik door kon lezen, waarbij ik getriggerd werd om over bepaalde keuzes/situaties na te denken. Tijdens de training stelde Audrey vragen aan de deelnemers, gaf stellingen en iedereen kwam aan het woord. De training ga mij nieuwe inzichten om keuzes te maken en mijn grenzen te stellen als mens en als ondernemer. Fijn vond ik vooral dat de training werd gegeven in een kleine groep, wat het persoonlijk maakt. – Social Media Support VA
Wat een fijne leerzame en interessante training waar iedereen wat aan heeft. Ervaring leert dat we allemaal moeite hebben met grenzen stellen, keuzes maken en nee leren zeggen. Audrey geeft hierin adviezen en tips waar je mee verder kunt. – Budgetwegwijs.nl
Het verzamelen van reviews via evaluatieformulieren na een training of workshop biedt veel voordelen. Het helpt je niet alleen met verbeteren, maar ook om klantrelaties op te bouwen, de kwaliteit te bewaken, voor je marketing en inzicht in de resultaten. Door ook te verbinden en netwerken met een Facebook-groep halen klanten nog meer uit een training of workshop.
Benieuwd naar nog meer informatie en inspiratie om reviews en feedback effectief in te zetten in je marketingstrategie? Bekijk hier mijn eerder geschreven blogs.
Blog 1: Reviews in content marketing
Blog 2: Reviews verzamelen voor website
Lees ook
Hoe je meer focus krijgt via de structuur plan methode
Ben je op zoek naar meer focus op je werkdagen? Lees mijn blogs die ik hier al over heb geschreven. In dit blog geef ik je 7 tips om met meer focus te werken aan de structuur en plan methode. Via onze trajecten werken we vanuit de meer focus, structuur en overzicht...
7 tips voor meer klanten, omzet en verkopen op Instagram
Personal branding is het visitekaartje van je website. Dit is de herkenbaarheid van je bedrijf en webwinkel. Zo is ook je Instagram account je visitekaartje, die dagelijks door veel potentiele klanten bekeken kan worden. Het is tijd om voor meer klanten en verkopen te gaan. Maar wat zijn
Loslaten, een belangrijk thema voor ondernemers
Tijdens het Business Coach Traject zie ik waar veel ondernemers tegenaan lopen. Met een coachcall komen diverse thema’s langs, die bij veel doelgroepen weer terugkomen. In drukke tijden zie ik bij veel ondernemers de druk weer hoger worden. De werkdagen zijn te kort,...
5 favorieten blogs voor ondernemers in 2022
Een terugblik op het jaar 2022, met favorieten blogs voor jou als ondernemer. Ook dit jaar zie je de favorieten, meest gelezen blogs weer samen langskomen. Pas op, want wie weet ben je zo een uur verder met deze fijne inspiratie.