Het verzamelen van feedback na een training of workshop is belangrijk om de kwaliteit inzichtelijk te maken. Evaluatieformulieren bieden deze waardevolle inzichten die je kunt gebruiken om je aanbod te verbeteren en aan te passen aan de behoefte van je deelnemers. In dit blog vertel ik hoe je op een efficiënte en juiste manier reviews kunt verzamelen na een training of workshop. Dit helpt niet alleen bij het verbeteren van toekomstige trainingen, maar versterkt ook de relatie met je klanten. Wil je meer weten over hoe evaluatie en reviews een rol kunnen spelen in de marketingstrategie? Lees dan hieronder onze blogs. Met tips voor evaluatie in je bedrijf en alles over reviews verzamelen.
Evalueren na een training
Het gebruik van evaluatieformulieren na je training en workshop geven niet alleen waardevolle feedback, maar biedt ook concrete voordelen doe je kunnen helpen om je aanbod nog meer klantgericht in te stellen en je klanttevredenheid hierbij te verhogen. Hierbij vijf tips die je kunt gaan gebruiken. Werk alles uit met een evaluatie plan.
Tip 1: Verbeteren van training
Evaluatieformulieren geven je directe feedback over wat goed ging en wat verbeterd kan worden. Hierdoor kun je trainingen en workshops blijven optimaliseren om beter aan de behoefte en verwachtingen van je doelgroep te voldoen. Stel krachtige vragen en blijf in verbinding met de deelnemers. Evaluatie is zo belangrijk na een training of workshop.
Tip 2: Klantenrelaties en kwaliteit
Door deelnemers te vragen naar hun mening en ervaringen, laat je zien dat je hun feedback serieus neemt. Dit versterkt altijd de relatie met je klanten en verhoogt hun gunfactor en tevredenheid. Regelmatige evaluaties helpen je om de kwaliteit van je trainingen en workshops goed te houden. Dit geeft je nieuwe inzichten, waarmee je nieuwe keuzes maakt.
Tip 3: Reviews verzamelen
Positieve reviews en hoge scores kunnen worden gebruikt als testimonials in je marketing. Laat ze zien bij de promotie op social media voor een volgende training of workshop. Denk aan de privacywetgeving en vraag voor goedkeuring van plaatsen op je website. Reviews zijn zo belangrijk voor potentiële klanten en zijn cadeautjes om te blijven ontvangen.
Tip 4: Inzicht in resultaten
Evaluatieformulieren helpen je te gebruiken of de doelen van de training of workshop zijn behaald. Dit inzicht is zo belangrijk voor het aanpassen van je leermethoden en zo blijf je het beste uit de training halen. Evaluatie is de kracht in jouw bedrijf of webwinkel. Doe dit ook op vaste dagen per maand en kijk zo naar je social media bereik en website bezoeken.
Tip 5: Verbinden en netwerken
Na een training of workshop kun je deelnemers uitnodigen om lid te worden van een Facebook groep. Dit biedt een platform waar deelnemers hun ervaringen kunnen delen, vragen kunnen stellen en met elkaar blijven netwerken. Zo creëer je een community die verder gaat dan de training zelf en geef je een extra bonus bij de training of workshop.
Positieve feedback uit evaluatieformulieren zijn belangrijk voor extra motivatie en zelfvertrouwen. Door de positieve reacties te verzamelen en regelmatig te bekijken, weet je wat voor waarde de training of workshop heeft. Dit zal je stimuleren om hiermee verder te gaan en jezelf te blijven verbeteren. Maar zelf leer je ook van negatieve feedback om het om te zetten naar een positief en waardevol leerproces. Blijf na je training altijd goed evalueren.
Betrek je deelnemers ook bij het plaatsen van reviews via de social media. Denk aan een foto van de groep deelnemers met een review op LinkedIn of Instagram. Neem je volgers mee in een Story verhaal en deel nieuwe reviews. Lees over onze live training.
Reviews van klanten
Audrey is een hele enthousiaste, gedreven persoon die met heel veel passie de training geeft. Er is veel afwisseling tussen theorie en interactie. Er is alle ruimte voor vragen, ervaringen delen en er wordt echt de diepte in gegaan. Met een werkboek waar je voor de training de thema’s kunt voorbereiden en de vragen helpen om meer uit de training te halen. Audrey bedankt voor de waardevolle training! – Loevs.nl
Ik heb de training als waardevol ervaren. Het is fijn om in een kleine groep te sparren over zaken die je bezighouden zoals grenzen stellen, keuzes maken, groei en zelfontwikkeling. En hoe logisch deze zaken ook zijn, toch pas je ze lang niet altijd toe voor jezelf of je bedrijf. Hoe fijn om hier weer aandacht aan te geven en om ervaringen en werkwijzen van andere ondernemers te horen. – WORKFLOOR online
Een terugblik op de live training Business Groei en Zelfontwikkeling. Voor de training ontving ik een werkboek van Audrey dat ik door kon lezen, waarbij ik getriggerd werd om over bepaalde keuzes/situaties na te denken. Tijdens de training stelde Audrey vragen aan de deelnemers, gaf stellingen en iedereen kwam aan het woord. De training ga mij nieuwe inzichten om keuzes te maken en mijn grenzen te stellen als mens en als ondernemer. Fijn vond ik vooral dat de training werd gegeven in een kleine groep, wat het persoonlijk maakt. – Social Media Support VA
Wat een fijne leerzame en interessante training waar iedereen wat aan heeft. Ervaring leert dat we allemaal moeite hebben met grenzen stellen, keuzes maken en nee leren zeggen. Audrey geeft hierin adviezen en tips waar je mee verder kunt. – Budgetwegwijs.nl
Het verzamelen van reviews via evaluatieformulieren na een training of workshop biedt veel voordelen. Het helpt je niet alleen met verbeteren, maar ook om klantrelaties op te bouwen, de kwaliteit te bewaken, voor je marketing en inzicht in de resultaten. Door ook te verbinden en netwerken met een Facebook-groep halen klanten nog meer uit een training of workshop.
Benieuwd naar nog meer informatie en inspiratie om reviews en feedback effectief in te zetten in je marketingstrategie? Bekijk hier mijn eerder geschreven blogs.
Blog 1: Reviews in content marketing
Blog 2: Reviews verzamelen voor website
Lees ook
7 favorieten blogs voor ondernemers in 2021
Een terugblik op het jaar 2021, met de favorieten blogs die jullie veel hebben gelezen. Elk jaar maak ik weer tijd voor een speciaal blog artikel, waar de meest gelezen blogs van het jaar terugkomen. Via onze Facebook Community ‘Blog inspiratie voor ondernemers’ geef...
7 tips voor meer klanten en zichtbaarheid in de webwinkel
Als webwinkel is de online zichtbaarheid een heel belangrijk onderdeel naar succes. Maar hoe blijf je goed online zichtbaar? Wat zijn belangrijke tips op weg naar meer klanten? Bij Studio Online Marketing coach ik ook veel webwinkeliers. Met het goed inzetten van een...
Aan de slag met een online programma
In dit blog deel ik een aantal manieren waarop je een online programma kunt aanbieden en ik geef je tips over het opzetten van je online programma.
E-mail tips voor ondernemers voor overzicht in mailbox
Wil je volgens meer focus, structuur en overzicht gaan werken? Dan is het tijd om ook eens kritisch naar je mailbox te kijken. Heb jij orde of is het een chaos in de mailbox? In dit blog deel ik zeven tips, voor meer structuur in je werkdag. Want een goed opgeruimde...