Verpakking envelop en pakket
Met een goede verzendverpakking, kan de klant tevreden de bestelling in ontvangst nemen. Het eerste doel is dan ook, maak gebruik van goed verzendmateriaal. Zorg altijd voor een nette doos, eventueel met bedrukking in eigen huisstijl. Zo maak je de bestelling meteen nog meer persoonlijk. Met een speciale adressticker met je eigen logo ziet een pakket er al goed in stijl uit. Het is herkenbaar voor de klant en het ziet er professioneel uit. Er zijn een tal van formaten, kleuren en vormen, dus zorg voor een goed passende doos wat bij de producten past.
Kies het juiste formaat verpakking
Kies hierbij het juiste formaat doos of envelop, zo voorkomt het dat je extra ‘lucht’ gaat verzenden. Het is belangrijk dat het product of de bestelling stevig in de verpakking zit. Zo voorkom je beschadigingen en dit bespaart weer ruimte. Wanneer je meer kleine producten hebt, kies dan voor een envelop of brievenbusdoos. Hiermee bespaar je weer op de verzendkosten voor je klanten. Zorg dat je ook altijd werkt met luchtzakjes of opvulmateriaal. Zo blijft de bestelling goed zitten en komt ook weer netjes bij de klant aan.
Inpakken met vloeipapier als cadeau
Maak van elke bestelling een feestje, zorg dat de klant blij zal worden tijdens het uitpakken van de bestelling. Dit is de eerste winst naar een tevreden klant. Gebruik vloeipapier in de kleuren die passen bij je bedrijf, zo maak je één geheel van de stijl en vormgeving. Zo zorg je er meteen voor dat de producten goed beschermd worden. Wil je er echt een cadeau van maken? Verstuur producten in kleurrijke zakjes of pak in met cadeaupapier. Dit maakt het uitpakken extra leuk voor de klant. Een visitekaartje voor jouw bedrijf of webwinkel.
Maak je bestelling persoonlijk
Wat is het leuk om een mooie bestelling te ontvangen, met een persoonlijk en handgeschreven kaartje. Zo kan je direct zien dat er extra aandacht aan de bestelling is gegeven. Een voorbeeld is webwinkel Hip & Stip Kaarten; altijd wat extra’s voor de klanten meesturen. Denk aan wat stickers, kaarten, thee of een gelukspoppetje. Vaste klanten krijgen een persoonlijk kaartje met een kortingscode voor een volgende bestelling. Kijk naar je doelgroep, er zal altijd een manier zijn om wat extra’s voor je klanten te doen. De kans is groot dat je klantenbestand zo sneller zal worden opgebouwd. Met nog meer terugkerende klanten als resultaat. Via de website kan je ook met klanten voordeel gaan werken. Van een online spaarkaart tot een cadeautje meesturen. Maak je bestelling nog meer persoonlijk.
Herkenbaarheid en goede klantenservice
Hoe leuk is het om een pakket te ontvangen met bedrukte tape van je eigen logo. Dit zorgt naast een goede uitstraling, ook voor een extra veiligheid. De klant ziet direct, waar het pakket van afkomstig is. Bij het versturen van enveloppen, adviseer ik om deze zo neutraal mogelijk te houden. Met natuurlijk een adressticker van je bedrijf. Zie een luxere verpakking niet alleen als een kostenpost, maar juist als een kans om nieuwe klanten te binden. Vraag de klant gerust naar het plaatsen van een review. Deze zijn heel belangrijk om weer nieuwe klanten te gaan ontvangen en het opbouwen van terugkerende klanten in je webwinkel.